Dynamics NAV och e-handel hjälper ny produkt ut på den globala marknaden

Startup-bolaget Maurten har tillsammans med Endeavor och den digitala byrån Republic på kort tid lanserat en global e-handelssite tajt integrerat med Dynamics NAV och en helautomatiserad tredjeparts logistiklösning.

Utmaningen för Maurten har varit att samtidigt som de tagit fram en helt ny produkt också lansera en ny e-handelssajt som möjliggör global handel. Eftersom de är ett startup-bolag är organisationen slimmad och detta ställer höga krav på automatisering av processerna i affärssystemet Dynamics NAV. Från det att kunden lägger ordern i e-handeln tills att kunden har varorna i handen är processen helt automatiskt vilket innebär att Maurten behöver inte göra någonting manuellt i systemet.

The Sport Fuel Revolution har börjat
Projektet har varit lyckat och driftstart hölls enligt plan då onlinebutiken kunde öppnas den 20 mars. Många var nyfikna när världens mest kolhydratrika sportdryck lanserades och redan första dagen började orders att strömma in.

– Vi vill tacka Endeavor för de uppoffringar och insatser som gjort lanseringen möjlig. Vi ser fram mot framtida samarbeten och vill att ni ska veta att ni är en del av the Sport Fuel Revolution. Tack Endeavor, säger Olof Sköld som är CEO på Maurten.

Maurten – Run like the elite
Maurten Sports Drinks används redan av några av världens bästa uthållighetsidrottare – och nu kan du göra samma sak. Ju hårdare vi anstränger oss, desto mer energi behöver vi. Idrottare har länge kämpat med att hitta rätt bränsle för att få sina kroppar starka nog att nå sina högt uppsatta mål. Maurten har under de senaste åren utvecklat kolhydratrika energiprodukter som kroppen tål. Med bara fem ingredienser och utan färgämnen, konserveringsmedel och smaktillsatser har de fått till en produkt som är snäll mot både mage och tänder och ger nästan dubbelt så mycket energi än vad som tidigare funnits på marknaden.

 Läs gärna mer på maurten.com
Nyheter