Microsoft Dynamics 365

Har din verksamhet också insett vikten av att bygga starka relationer till kunder och leverantörer i en tid när produkter och tjänster blir mer lika varandra? Bra! Då kan ett första steg vara en kundfokuserad strategi. Med Microsoft Dynamics 365 får medarbetarna den helhetslösning som behövs för att få nöjdare kunder och sticka ut i konkurrensen.

Anpassas efter företagets behov
Microsoft Dynamics 365 anpassas enkelt efter företagets arbetsprocesser och medarbetarnas individuella arbetsuppgifter. Systemet hanterar olika valutor och språk. Oavsett om ni gör affärer internationellt eller om medarbetarna talar olika språk kan alla använda sig av ett gemensamt system.

Implementering på era villkor
Det finns flera val för hur CRM-lösningen kan implementeras; internt, tillsammans med en av våra hostingpartner alternativt en kombination av båda. Microsoft har dessutom en rad olika licensieringsmodeller vilket inkluderar valet av att hyra eller köpa Microsoft Dynamics 365.

Allt i en och samma vy
Få tillgång till kunddata samt funktionerna för försäljning, marknadsföring och kundservice direkt i Microsoft Outlook via en integration med Microsoft Dynamics 365:

– Omvandla e-post till prospekt, affärsmöjligheter eller serviceärenden.

– Automatisk synkronisering gör att användarna kan arbeta i systemet även när de inte är uppkopplad till Internet.

– Arbeta direkt i Word baserat på era egna mallar.

Uppdateringar i realtid
Användarna kan känna sig trygg med att beslutsunderlagen alltid är aktuella och relevanta. All data uppdateras i realtid och det är enkelt att importera och exportera data.

Uppdaterad kundbild
Arbeta med urval och vyer för att alltid se en korrekt kundbild, oavsett om informationen ska användas i kampanjer eller när säljarna vill se vilka produkter en kund köpt.

Bekväma samarbetsverktyg
Användarna ser direkt vilka kollegor som är tillgängliga online tack vare den smidiga kopplingen med andra Office-program. Genom ett klick kan användaren sedan ringa, chatta eller skicka e-post direkt ifrån systemet. Det snabbar på och förbättrar servicen till företagets kunder.

Smidigare arbetsprocesser
Oavsett om det gäller försäljning, ärendehantering eller marknadsföring kan vi forma arbetsprocesser, som passar just ert företag och hur ni arbetar.

Professionella analysverktyg
Några av de viktigaste funktionerna är de integrerade analysverktygen. Användarna kan skapa egna rapporter och analyser utan att ta omvägen förbi IT-avdelningen. Data analyseras i Excel och uppdateras automatiskt. Nyckeltal kan kontrolleras genom att skapa rollbaserade instrumentpaneler. Naturligtvis kan användarna även komma åt datan offline.

Resurscenter online
För alla som arbetar med Microsoft Dynamics 365 finns ett online-center. Där hittar ni användbar information, nyheter, tips & tricks samt att ni kan dela era erfarenheter med andra.

Kontakta oss gärna för mer information.