Endeavor för Offentlig verksamhet

Företag, kommuner och organisationer måste nu förändra sitt sätt att leverera tjänster för att motsvara dagens förväntningar hos kunder och medborgare. Idag har i stort sett alla svenskar minst en mobil enhet där en eller flera sociala appar används. Enligt statistiken har nästan alla smartphoneägare använt någon applikation för att kommunicera med företag, kommuner eller myndigheter. Och vare sig det handlar om hushåll, företag, institutioner eller kommuner påverkas medborgaren av den digitala utvecklingen, genom:

  • Spridningen och användningen av sociala medier
  • Utmaningar och behov kring datasäkerhet
  • Möjligheten att få använda och erbjuda produkter och tjänster online
  • Legala krav och rekommendationer

Vad innebär då detta? Jo, att mobiliteten samt explosionen av datamängd förändrar sättet vi arbetar och lever på.

Ökade krav på service

Sättet vi lever och arbetar på i dagens samhälle har lett till ökade krav på servicegrad. Idag förväntar vi oss mer transparens och svar direkt. Samtidigt förväntar vi oss att vi ska kunna få denna service närsomhelst och varsomhelst, vilket innebär stora utmaningar för stat och kommun.

Ökade möjligheter i den digitala interaktionen

Med rätt strategi, process och framförallt plattform är möjligheterna emellertid större än utmaningarna i dagens digitala värld. Den nya verkligheten betyder att staten och kommunerna måste förbättra interaktionen med medborgarna och erbjuda en mer relevant, förutseende och proaktiv användarupplevelse i kontakten med dem.

På Endeavor har vi tagit fram en lösning för ärendehantering som ger följande fördelar till organisationer och kommuner:

Förtjäna förtroende – interagera med medborgarna på deras villkor genom att leverera relevant och personlig service oavsett vilken kanal de väljer.

Rätt verktyg till dina anställda – ge dina medarbetare och chefer alla förutsättningar för att leverera en bra service med möjlighet till rätt beslut samt snabba och korrekta svar.

Öka lösningsgraden på dina ärenden – genom att tillhandhålla självbetjäning kan medborgarna själva söka fram information och lösa ärenden på egen hand. Och med hjälp av Machine Learning kan den interna produktiviteten öka genom att systemet automatiskt föreslår lösningar på ärenden.

Microsoft Dynamics 365 och Endeavors lösning för offentlig verksamhet erbjuder en plattform i molnet som är både anpassningsbar och mobil samt ger medborgaren möjlighet att interagera på ett personligt sätt, varsomhelst och närsomhelst.

Kontaktperson

David Axelsson

+46 735 19 88 00

Med Microsoft Dynamics 365 tillsammans med vår lösning ”Endeavor Ready för Offentlig verksamhet” erbjuder vi följande funktionalitet:

image/svg+xml

Onboarding

Tjänstebegäran
Nya användare
Ny hårdvara
Integration mot AD
Integration mot KIR
image/svg+xml

Ärendehantering

Incident
Problem
Change
image/svg+xml

Business Intelligence

Statistik
Rapporter