Dynamics NAV hjälper ny produkt ut på den globala marknaden

Startup-bolaget Maurten har tillsammans med Endeavor och den digitala byrån Republic på kort tid lanserat en global e-handelssite tajt integrerat med Dynamics NAV och en helautomatiserad tredjeparts logistiklösning.

Bakgrund

2015 hittade Maurten ett sätt att göra sportbränsle lättare att tolerera för kroppen. Bara ett år senare började några av världens bästa maratonlöpare att använda dessa drycker under både träning och tävling. 2017 var det dags för resten av världen att kunna springa som eliten såg man en e-handelssajt som den bästa möjligheten.

Målsättning

Att få en automatiserad process som möjliggör e-handel på en global marknad.

Uppdraget och affärsnytta

Endeavor har, tillsammans med den digitala byrån Republic, hjälpt Maurten med en global e-handelssite. Denna är tajt integrerad med Dynamics NAV och en helautomatiserad logistiklösning. Som ett mindre bolag har Maurten en slimmad organisation vilket ställde höga krav på att processerna i affärssystemet Dynamics NAV skulle vara automatiserade. Från det att en order läggs på sajten tills det att kunden har varorna i handen är processen helt automatisk, det vill säga Maurten behöver inte göra någonting manuellt i systemet.

Projektet var lyckat och driftstart kunde hållas enligt plan då onlinebutiken öppnades som planerat. Många var nyfikna när världens mest kolhydratrika sportdryck lanserades och redan första dagen började orders att strömma in.

– Det är tack vare ett mycket gott samarbete under en väldigt tajt tidsplan som vi lyckades så bra med vår lansering, säger Olof Sköld som är CEO på Maurten.

Valda produkter

Liknande case

Kontaktperson

David Axelsson

+46 735 19 88 00
Kontakta mig