Lyckas med nytt CRM-system

Business Central – är det rätt affärssystem för er?

Med en integrerad lösning som hjälper till att hantera order, försäljning, fakturering och rapportering kan ni få en bättre överblick över era affärer, förbättra processerna och fatta snabbare och smartare affärsbeslut.

Det finns många snarlika ERP-system som hjälper till med uppföljning och verksamhetsstyrning. Några exempel är NetSuite, Workfront, SAP, DL Software och Business Central. De har givetvis sina likheter, olikheter, styrkor och svagheter beroende på vilka ni är och vad ni vill uppnå.

I den här artikeln fokuserar vi på vår produkt Microsoft Dynamics 365 Business Central och lyfter funktionerna och fördelarna med just den affärssystemslösningen. På så sätt hoppas vi kunna hjälpa er att reda ut om Business Central är rätt affärssystem för er!

Bakgrund

Business Central har genomgått en rad förändring de senaste åren. I takt med dessa har man också valt att byta namn, från Microsoft Dynamics NAV till Microsoft 365 Business Central. Också kallat Dyn365BC. Idag är Business Central en komplett molnbaserad ERP-lösning som enkelt kan integreras med övriga Microsoft-produkter, samtidigt som det är tillgängligt både online och offline.

Några av fördelarna med Business Central:

1. Enkel integrering med Office
Om ditt företag redan har Dynamics 365 är det inte mer än en app som behövs för att få tillgång till Business Central och dess funktioner. Därmed är det enkelt att ersätta andra ekonomisystem och låta allt rymmas i samma övergripande Office-lösning. Med Business Central kan man koppla ihop ekonomi, sälj, drift och service under samma tak, och komplettera med nya appar och funktioner vid behov. Du väljer alltså själv hur tungt och avancerat systemet ska vara, och vilka funktioner som ska vara tillgängliga.

2. Möjligt att skräddarsy
Genom sin skalbarhet går Business Central att skräddarsy och bygga efter ditt företags specifika behov och önskemål. Man kan på så sätt också skapa en egen struktur och design och personifiera affärssystemet.

3. Snabb och smidig implementering
Med flera snabba implementeringsalternativ (2 dagar, 2 veckor eller 6 veckor) är Business Central ett affärssystem som går att implementera i verksamheten snabbt och smidigt, speciellt om ni redan använder andra Microsoft-produkter.

Fatta smartare affärsbeslut

Ta din verksamhet till nästa nivå med en komplett affärslösning.

Ladda ner din guide redan idag!

4. Jobba i systemet varifrån du vill
Hemma, hos kund, på kontoret eller på landstället – med Dynamics 365 Business Central kan du enkelt följa allt som händer oavsett var du befinner dig. Det betyder att era säljare som är ute hos kund till exempel inte behöver befinna sig vid sina stationära datorer för att komma åt affärssystemet och dess funktioner. Ni kan skapa offerter och generera rapporter direkt i appen, på desktop eller från surfplatta – var som helst, när som helst!

5. Ni betalar för det ni använder
Tack vare Dynamics flexibilitet går Business Central som bekant att bygga på och skala av utifrån era behov. Det innebär också att ni bara betalar för det ni faktiskt behöver och använder, och inte för de funktioner som ni aldrig kommer ha nytta av.

6. Bra stöd för många på företaget
Eftersom Business Central kan skräddarsys och anpassas efter era enskilda behov och önskemål kan också många på företaget dra nytta av systemet. Oavsett om det är en säljare, projektledare, marknadsförare eller produktionsledare så kommer ni hitta sätt som underlättar och effektiviserar deras arbetsprocesser.

Vilket system är rätt för er?

När ni ska välja affärssystem, och kanske står och väger mellan NetSuite, Workfront, SAP, DL Software och Business Central är det förutom era behov och prioriteringar, också era mål som bör vara det avgörande för valet. Fundera över vad ni behöver, men också vad vill ni uppnå. Hur vill ni bygga ert företag, och var vill ni befinna er om fem, tio eller tjugo år?

Intresserad av att veta mer om våra ERP-lösningar och vad som är bra att tänka på när ni ska hitta en lösning som passar just er?

Hör av dig till direkt till Anders Brunmarker så hjälper han dig vidare!

Anders Brunmarker

Anders Brunmarker

Försäljningschef

Anders är expert på affärssystem och kan allt om hur du kan få ut full potential i din affärsprocess.

anders.brunmarker@endeavor.se
+46 735 19 88 09