Höst release Business Central

Höstnyheter Business Central

Nu har den senaste versionen av Dynamics 365 Business Central kommit! Microsoft släpper stora uppdateringar kring Business Central två gånger per år. I april låg fokus på användarens produktivitet men i oktober-releasen ligger fokus istället på systemets funktion, prestanda och säkerhet. Dessutom finns nu verktyg som ska underlätta att migrera från äldre versioner.

Enkel uppdatering

Som användare vill du ha en enkel hantering av IT-miljöer och regelbundna uppdateringar. I oktober-releasen släpps det flera förbättringar som ytterligare effektiviserar processen med att uppdatera Business Central-miljöer. En av dessa är att validering av anpassad kompatibilitet nu kommer vara inbäddad i uppdateringsprocessen.

Moderna klienter

Nyheter släpps för ytterligare funktioner i den webbaserade klinten men också för mobilappar på Android, iOS och i Outlook. Några av de nya funktionerna som vi gillar och vill lyfta fram är:

  • Spara egna personanpassade listvyer >>
  • Stöd för längre artikelnummer – leverantör tvärreferensnummer >>
  • Öppna ett formulär/sida i en annan flik eller ett fönster >>
  • Växla mellan företag i sin företagsinkorg i Outlook >>
  • Stöd för kortkommandon >>
  • Flera installationer av en lokaliserad Business Central >>

Kompletterande funktionalitet

The Independent Software Vendor (ISV), plattformen för vertikala lösningar, kommer att uppdateras för att effektivisera migreringen av källkod till det molnbaserade Business Central. Detta möjliggör att Microsoft partnerlösningar i snabbare takt kan lyftas till molnet och kan komplettera den standardlösning som finns för Business Central.

Testa först!

För dig som använder Business Central idag är vår rekommendation att aktivera de nya funktionerna i en testmiljö och att testa era processer där innan ni gör uppdateringarna i produktionsmiljö.

Behöver du hjälp med att verifiera och säkerställa att era anpassningar uppdateras så att de är kompatibla med den nya versionen är du välkommen att höra av dig direkt till oss!

Anders Brunmarker

Anders Brunmarker

Försäljningschef

Anders är expert på affärssystem och kan allt om hur du kan få ut full potential i din affärsprocess.

anders.brunmarker@endeavor.se
+46 735 19 88 09

WEBINAR 19/11: Från Lead till Cash

Låt oss visa hur du knyter ihop hela din verksamhet med en molnbaserad affärslösning.

Anmäl dig här!