Vårnyheter Microsoft Dynamics 365 by Endeavor

Vårnyheter i Microsoft Dynamics 365

April är här och med det också nyheter inom Dynamics 365.  Mellan april och september kommer ett antal nya funktioner att släppas som ska öka användarvänligheten i systemet och underlätta för dig att fortsätta utveckla din verksamhet.

I denna release ligger fokus på att:

  • Förenkla – få saker gjorda enklare för att behålla fokus på din försäljning.
  • Förbättra produktiviteten – utnyttja produktivitetsverktyg för att öka effektiviteten i din försäljning.
  • Accelerera – prioritera nästa bästa kund och nästa bästa åtgärd för att skynda på din försäljning.
  • Omvandla dina prognoser – följ företagets puls noggrant som underlag för kommande strategiska beslut.

Här nedan har vi valt ut några nyheter kring Dynamics Sales, Services, Insights och Marketing som vi ser är intressanta för dig!

Dynamics 365 Sales

Fokuserar på dina kundrelationer  –  så att du förstår dina kunders behov och kan anpassa dina erbjudanden utifrån detta för att kunna förbättra din försäljning.

Exempel på några nya funktioner i Sales är:

  • Förbättrad funktion när du ska lägga till produkter till dina affärsmöjligheter. Nu kan du lägga till flera produkter samtidigt och enklare hitta rätt produkt genom filtrering.
  • Enklare att hantera aktiviteter – nu kan du hitta, navigera och uppdatera dina aktiviteter på ett snabbare och smidigare sätt.

Läs mer om nyheter i Sales här

Dynamics 365 Sales Insights 

Med Sales Insights kan du använda dig av all data som finns i Microsofts moln – försäljningsinformation via Dynamics 365, kommunikation via Office 365, relationer via LinkedIn och styrkan i Microsoft AI – och med denna sammanslagna information få en helhetsvy över din affär. Då kan du arbeta mer effektivt, vara kundfokuserad, snabbt anpassa dig till plötsliga förändringar på marknaden samt avsluta dina affärer fortare.

Exempel på nya funktioner:

  • Undvik gissningar i dina framtidsprognoser genom att utnyttja befintliga data från tidigare affärer
  • Arbeta effektivt med intelligent kö. Med en prioriterad kundlista kan du enkelt identifiera nästa nya affärsmöjlighet.
  • Uppfyll dina specifika beho genom att sortera, filtrera eller gruppera efter entitetsattribut (huvudfält).
  • Få onlineavisering när ett nytt lead eller affärsmöjlighet kommer in i den intelligenta kön eller omtilldelas till dig, så inget undgår dig.

Läs mer om nyheter i Sales Insights här

Dynamics 365 Customer Service

Service olika delar ger dig ett fullständigt stöd för interna ärendeprocesser liksom det externa kundtjänstarbetet. Kundportaler och verktyget Omnichannel skapar möjlighet att interagera med kunderna och vara effektiv i arbetet med en tydlig målbild att kunna leverera kvalitativ service till kunderna.

Exempel på nya funktioner:

  • Förbättrat stöd i sökning, hantering av kunskapsartiklar och förbättrad tidslinje för att Agenten/kundtjänstpersonal ska kunna vara effektiv i sitt arbete.
  • Åtgärder för att minska antal klick i navigering genom att man kan se flera detaljer på samma sida.
  • Fler digitala kanaler kan anslutas via Omnichannel.
  • Utvecklat stöd för att automatiskt dirigera ärenden till rätt kö och rätt användare.
  • Utvecklat tekniskt stöd för att ha en proaktiv kundservice.

Läs mer om nyheter inom Customer Service här

Dynamics Marketing

Microsofts marketing automation-system som bland annat hjälper dig automatisera dina marknadsföringskampanjer, hantera dina leads, göra utskick till kunder och prospects samt hantera event.

Exempel på nya funktioner och förbättringar:

  • Nu kan du skicka personliga e-postmeddelanden som utlöses av affärstransaktioner som inköp, returer, betalningar etc.
  • Förbättrad design och hantering av segment som underlättar dina kampanjer.
  • Skapa undersökningar i Dynamics 365 Marketing med Microsoft Forms Pro.
  • Prestanda och skalbarhet har förbättrats vilket ger bättre funktioner för att bland annat avbryta prenumerationer och förhindrar nätfiske i dina kamapanjer.

Läs mer om nyheter i Marketing här

 

Vill du veta mer om nyheterna och hur de kan användas i din verksamhet? Tveka inte att kontakta oss!