Endeavor Robert_Linda

Från NAV till Business central – slipp krångliga uppdateringar och effektivisera dina processer

Vill du slippa krångliga uppdateringar i Dynamics NAV, och samtidigt förbättra och effektivisera era arbetsprocesser? Då kan det vara läge att gå över till Business Central – den nyare versionen av NAV.

Den största skillnaden mellan systemen är att paketeringen är modernare i Business Central, samt att det är en Saas-lösning – alltså ett helt molnbaserat system (läs mer om säkerhet i molnet här). Men det finns mycket annat som är värt att nämna, och fundera över, innan ni tar steget från NAV till Business Central.

Alla vet att tid är pengar, men en förlegad missuppfattning är att tidseffektiva metoder ofta tummar på kvaliteten. Så behöver det givetvis inte vara. Med Business Central kan ni se till att säkra er data och effektivisera era processer, samtidigt som ni frigör massor av tid.

Detta är en bra start!

Så, hur går bytet till? Och vad behöver man tänka på? Först och främst är det klokt att se över er data, och vilka behov av skydd den har, samt hur ni vill att den ska integreras med er övriga data. Ju bättre förståelse ni skaffar er, desto enklare kommer det vara att hitta rätt. 

I webinaret ”Slipp krångliga uppdateringar och effektivisera era processer” besvarar vår affärssystemexpert Anders Brunmarker de vanligaste frågorna runt ett byte från Dynamics NAV till Dynamics Business Central.

Vad ska jag tänka på inför ett byte till ett molnbaserat affärssystem?

Det är väl bara att göra en uppgradering, tänker du kanske? Och ja, i mångt och mycket är det precis vad det handlar om – men för att ni ska uppnå bästa möjliga effekt med systemet finns det en rad frågor som är värda att fundera ett varv extra kring innan ni gör uppgraderingen. Några funderingar kan vara:

  • Hur ska all data migreras?
  • Ska ni plocka med all historik eller enbart er mest väsentliga grunddata?
  • Vilken modell passar er bäst och hur vill ni anpassa systemet till era övriga applikationer och program?

Allt det här är viktigt att fundera över. Och Endeavor hjälper dig gärna att reda ut de här frågorna och andra som du kan ha.

Hela webinaret – där Anders bland annat pratar om vad ett byte innebär, vilka fördelar det finns med att byta system, hur ett byta kan förbättra arbetsprocesser och hur det kan ge en bättre överblick över er affär – hittar du här.

Om du vill veta mer om Business Central och dess funktioner, mejla Anders direkt eller läs mer här.

Eller så vill du redan idag boka in en digital workshop – då använder du bara länken nedan!

Har du funderat på hur ni kan jobba klokare och använda er tid bättre?

Ge oss en timma av din tid så visar vi hur du kan arbeta mer effektivt och frigöra tid!

Boka digital workshop!