Uppmuntra och belöna i ett CRM-projekt - ENdeavor

Så blir ditt team vassare och samarbetar bättre – låt Dynamics 365 stötta förändringsarbetet

Ett smart IT-system kan hjälpa till att automatisera arbetsuppgifter, spara tid och effektivisera processer – men det finns även andra vinster som inte är lika uppenbara. Ett heltäckande IT-system kan vara till stor nytta även när det kommer till interna förändringsprocesser. Genom att nyttja systemen och dess funktioner rätt kan alla team och individer bli vassare, samtidigt som ni kan hitta bättre samarbeten mellan olika team och avdelningar.

I det här blogginlägget förklarar vi hur Microsoft Dynamics 365 kan stötta ert interna förändringsarbete, och vilka synergieffekter som kommer genom att arbeta integrerat i systemet.

Synergier som förbättrar samarbetet

Eftersom Dynamics 365 är en gemensam plattform för många olika applikationer – som används för olika delar i verksamheten – finns det också vissa givna synergieffekter som kommer genom att jobba i systemet.

Ofta går det att använda samma grunddata för olika typer av arbetsuppgifter, i olika delar av organisationen. Delar av den kundinformation som sälj kan plocka ut ur sitt säljstöd kan även användas av ekonomiavdelningen vid fakturering, till exempel.

När all data och alla system ligger i samma plattform finns det alltså inget syfte med att ha flera separata register, utan det handlar istället om att implementera ett plattformstänk i alla delar av verksamheten. Då kan tid sparas, samtidigt som ni jobbar mer integrerat.

Steget före med automatisering

Genom automatiserade verktyg kan ni – på ett väldigt detaljerat sätt – läsa av trender och eventuella avvikelser. Med den här typen av information kan ni tidigt se att ett företag skulle kunna bli en dålig betalare, då ni sett att de ofta släpar efter med fakturorna.

På samma sätt kan ni avgöra om en produkt bör tas ut ur sortimentet, eftersom den inte säljer i närheten av lika mycket som era övriga produkter.

Om du är skeptisk till att flytta över era system till molnet så funderar du förmodligen över vad ni kommer få tillbaka genom att lägga er data i molnet – och svaret är just automatiseringen och möjligheten att jobba mer proaktivt.

Plocka russinen ur kakan med Dynamics 365

Att Dynamics 365 är en stark spelare på marknaden beror till stor del på skalbarheten som systemet erbjuder. I Dynamics 365 är det dina behov som står i fokus. Du väljer själv vilka funktioner och applikationer som du vill att din verksamhet ska ha tillgång till, och därifrån kan ni skala ner/upp utifrån hur behoven förändras.

Förutom att du slipper betala för funktioner som inte används möjliggör detta också en successiv systemimplementation. Ni behöver alltså inte göra en total förändring vid implementationen. Istället kan olika delar av systemet successivt implementeras så att användarna lär känna funktionerna och förstår hur de ska nyttja dem på bästa möjliga sätt.

 

Vill du veta mer om hur Dynamics 365 kan hjälpa er att förbättra era interna processer? I guiden “Proaktiv försäljning med Dynamics 365” tar vi upp exempel på hur tekniska lösningar kan hjälpa er att ligga steget före och arbeta mer proaktivt. Ladda ner den här nedan ⇓

Guide: Bli proaktiv med rätt verktygslåda!

Guiden lyfter 5 framgångsfaktorer om hur du tar din verksamhet till nya nivåer genom proaktiv försäljning och Dynamics 365!

Ladda ner guiden här!