Endeavor Niklas Lindwall

Power Apps Portals – så säkrar du att dina kunder får den service de behöver

I en tid där allt mer köps på nätet behöver kunden ha möjlighet att handla, och komma i kontakt med er, oavsett tid på dygnet. Det ställer krav på att ni som företag kan möta era kunders behov av service, oavsett var de befinner sig och hur mycket klockan visar. Med en smart kundportal behåller ni inte bara era kunder idag. Då bygger ni också den lojalitet som krävs för att de ska stanna imorgon. Och dagen därpå.

Power Apps Portals är en del av Dynamics 365 som möjliggör smart och effektiv kundservice. I det här blogginlägget tar vi upp några fördelar och funktioner som gör portaler nåt att räkna med.

1. Smart självbetjäning med Machine Learning och AI

I takt med den artificiella intelligensens snabba utveckling blir datorer och robotar allt skickligare på att utföra “mänskliga” sysslor. Det gör att vi kan låta dem sköta allt större delar av de sysslorna.

AI och Machine Learning bidrar till en individanpassad och personlig kundservice, utan någon som helst mänsklig kontant. Power Apps Portals är konstruerad för att fungera som en plats för kommunikation och engagemang.

Tack vare AI och Machine Learning kan du arbeta på ett proaktivt sätt som alltid ger kunden den bästa lösningen utifrån dennes behov och köpbeteende.

2. Omnikanal möjliggör kommunikation på många fronter

Power Apps Portals är en Omnikanal, vilket innebär att ärenden kan komma in från flera olika kanaler – som från chatt, mejl och sociala medier.

Möjligheten att komma i kontakt med din verksamhet från många olika kanaler sänker både tröskeln att skapa kontakt för kunden samtidigt som det gör er mer flexibla. Då kan ni arbeta effektivt på flera fronter, och alltid se till att vara nära er kund.

Lättillgänglighet och en låg tröskel till att skapa kontakt är en viktig faktor för att skapa lojalitet och långvariga relationer.

3. Rikta rätt med marketing automation

För att vinna kundernas förtroende idag är det viktigare än någonsin att både budskap och innehåll känns relevanta för den tänkta målgruppen.

Marketing automation handlar om just detta – att rikta rätt genom relevanta budskap. Med stöd från Machine Learning och AI kan du göra detta betydligt lättare och mer individanpassat.

Genom att följa dina kunders beteende kan innehållet och erbjudandet skräddarsys utifrån varje enskild kund. Kundservice på kundens villkor är en viktig grund för att bygga goda relationer, som bidrar till ökad försäljning.

Det går att arbeta proaktivt för att skapa en mer anpassad kundservice som genererar nöjdare kunder och fler stängda affärer. Så oavsett om du vill skapa en portal för dina kunder eller dina partners finns det portaler som passar. Genom färdiga mallar är det enkelt att komma igång och sedan finns alla möjligheter att vidareutveckla dessa för just din verksamhet!

Vill du veta mer om Dynamics 365 och Power Apps Portals?

Kontakta michel.maniscalchi@endeavor.se redan idag.

 

Guide: Bli proaktiv med rätt verktygslåda!

Guiden lyfter 5 framgångsfaktorer om hur du tar din verksamhet till nya nivåer genom proaktiv försäljning och Dynamics 365!

Ladda ner guiden här!