CTC hittar ny CRM-lösning med Endeavor

CTC skapar frihetskänsla med nytt CRM-system

Efter nästan hundra år på marknaden är CTC/Enertech en av Europas ledande tillverkare av värmeprodukter. Det breda sortimentet, där alla produkter tillverkas i Småland, innehåller allt från bergvärmepumpar och luft- och vattenvärmepumpar till palletspannor och vedpannor. När CTC tog hjälp av Endeavor var det för att hitta en ny CRM-lösning som inte var för tidskrävande, utan som istället skulle frigöra tid. Samtidigt skulle lösningen hjälpa till att skapa struktur på arbetsplatsen.

Om uppdraget

Endeavors uppgift blev att implementera ett CRM-system som hjälper CTC att förenkla processerna och ledtiderna. För att göra det krävdes ett molnbaserat system med automatiserade processer. Lösningen blev Dynamics 365.

”Samarbetet med Endeavor har fungerat bra och de personer vi jobbat med har varit snabba och lösningsorienterade. När vi kommit med idéer och tankar har de hjälpt oss att hitta lösningar för att implementera dessa.”
– Leni Andersson, CTC

Resultat & affärsnytta

Även om det är för tidigt att prata nyckeltal så märker CTC redan förbättringar på flera håll. Med systemet på plats har de bättre överblick på flödet och kan följa produkterna hela vägen från fabrik till installation hos slutkund. För säljarna på fält innebär det också att de mycket enklare kan jobba i CRM-systemet på plats hos kund, istället för att återrapportera i sina stationära datorer när de är tillbaka på kontoret. Nu kan de enkelt uppdatera och hålla koll direkt i appen när behovet uppstår!

”Fokus för implementationen var att kunna se konverteringen från ett lead till en såld produkt, vidare till grossist och installation hos slutkund, och till sist registrering hos CTC. Därför behövdes en 360-vy med smidig hantering av arbetsorder. Nu kan vi följa affären från ax till limpa och serva kunderna effektivt och professionellt. Detta är ännu ett exempel där vi ser hur sammankopplingen av olika datakällor kan få fram viktiga värden för organisationen.”
– Lovisa, Projektledare Endeavor

 Full fart framåt!

CTC ser nu möjligheten att implementera ännu fler delar av verksamheten i systemet. Målet är att inom en snar framtid kunna ge plats i systemet för fler avdelningar, områden och länder, vilket kommer underlätta arbetet framåt enormt.

 

Vill du veta mer om våra CRM-system och hur de kan integreras med er organisation?

Kontakta då Michel Manischalci så berättar han mer! 

Endeavor Michel

Michel Maniscalchi

Vice VD/Försäljning

Kontakta Michel om du vill diskutera digital strategi och hur en systemlösning kan implementeras hos ditt företag.

michel.maniscalchi@endeavor.se
+46 735 19 88 01