Effektivare processer hos Jetshop - Endeavor kundcase

Jetshop slog två flugor i en smäll och effektiviserade processerna

– uppdaterade UI-gränssnittet och Endeavor Project

 

Jetshop levererar en e-handelsplattform i molnet som ger e-handlare de bästa förutsättningarna för framgångsrik omnichannel retaling och cross-border commerce.  Sedan starten 2003 har de haft en stark tillväxt och har nu cirka 60 anställda och omsätter 85 MSEK.

Jetshop var bland de första att implementera Endeavor Project-lösningen för ett antal år sedan. När denna nu var i behov av att uppdateras, förbättras och anpassas ytterligare till Jetshops processer, tog man tillfället i akt att samtidigt uppdatera till ett nytt och nödvändigt UI-gränssnittet från Microsoft. Jetshop och Endeavor slog två flugor i en smäll och effektiviserade såväl projektet som Jetshops arbetsprocesser.

Med uppdateringarna som gjorts ser man till att det finns ett verktyg som bättre möter verksamhetens behov och förenklar arbetet i alla led. 

Nu samordnar vi våra lösningar och effektiviserar sälj-, projekt- och finansprocesserna inom Dynamics 365 Customer Engagement (CE) så att Jetshop kan utnyttja den senaste funktionaliteten i Endeavor Project, samtidigt som de behåller det bästa från sin egna uppsatta säljprocess.

– Magnus Franzén, projektledare

 

En utmaning att få ihop det bästa av två världar

 

Precis som i alla projekt av det här slaget har det funnits utmaningar som behövt bemötas och lösas. Att projektet bestått av två separata delar – att uppdatera såväl  UI-gränssnittet som Endeavor Project – innebär att Endeavor och Jetshop tillsammans behövt fokusera på att hitta den bästa och snabbaste vägen för att få ut det bästa av två världar.

Även fast tiden ofta varit knapp har det varit viktigt för Jetshop att hinna testa, kravställa och inte underskatta tiden för förprojektet.

 

Man ska aldrig underskatta tiden för att kravställa rätt och testa ordentligt. Det är viktigt oavsett vilken typ av system man implementerar. Att investera extra tid redan i förprojektet lönar sig alltid i längden.

– Emil Lissborg, Head of Sales

 

Jetshop är en kompetent och affärsmässig kund

 

Att projektet fungerat sömlöst och kunnat genomföras enligt plan beror mycket på att Jetshop är så kunniga på sitt område och vet vad det innebär att driva projekt. Något som gör dem till en mycket bra beställare och kravställare.

Tillsammans har vi lyckats säkerställa att ingenting faller mellan stolarna. Att få intensifiera ett långvarigt samarbeta och tillsammans med en kund få genomföra ett sånt här utvecklingsprojekt är mycket spännande och ger goda erfarenheter att ta vidare i nya projekt. 

För Jetshop har det också varit ett positivt samarbetet där de upplever Endeavor som en trygg partner att jobba med.

 

Vi har lång erfarenhet av ett nära samarbete med Endeavor. De är alltid lika lösningsorienterade och professionella.

– Emil Lissborg

 

Fortsatt effektivisering

 

Med det nya gränssnittet och uppdaterade verktyget på plats kan Jetshop ta ytterligare kliv mot effektivare processer.

Vi på Endeavor ser fram emot att följa resan och hoppas på ett fortsatt framgångsrikt samarbete.

 

Är ditt företag också redo att ta nästa steg mot effektiviserade processer, förenklad kommunikation, och i slutet av dagen, större avkastning?

På Endeavor vet vi inte bara hur system ska implementeras, utan också hur förändringen ska drivas. 

Kontakta oss så berättar vi mer om möjligheterna!

 

Inspelat webinar: Effektivisera din kundresa

Ligg steget före med rätt systemlösning - och få nöjdare kunder och medarbetare genom effektiva processer för projekthantering, avtal och fakturering.

Se webinar här!